ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟ-ΠΑΡΕΑΣ ΣΤΟ BENELUX

9-16 ΙΟΥΛΙΟΥ 2024

Η γνωστή ΟΙΚΟ-παρέα με κέφι αλλά και αγωνία για την καινούργια της εξόρμηση στη Δυτική Ευρώπη και συγκεκριμένα σε τρεις γειτονικές χώρες το Βέλγιο, την Ολλανδία και το Λουξεμβούργο ξεκίνησε, ως είθισται, αξημέρωτα από Πάτρα για το Ελ. Βενιζέλος με προορισμό τις Βρυξέλλες.

Η πρώτη μας στάση ήταν η Αμβέρσα, γνωστή ως πόλη των διαμαντιών, αλλά και για το λιμάνι της, το οποίο είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ευρώπη. Διαθέτει εντυπωσιακή αρχιτεκτονική με κτήρια από τον Μεσαίωνα και τη Μπαρόκ εποχή. Στη συνέχεια φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας στο Άμστερνταμ, όπου, ενώ είχαμε  καταπληκτική διάθεση να εξερευνήσουμε την γύρω περιοχή, μια ισχυρή καταιγίδα μάς κράτησε μέσα.

Την επόμενη μέρα περιηγηθήκαμε την φημισμένη «πλωτή» πρωτεύουσα της Ολλανδίας, που είναι τόσο ξεχωριστή, ρομαντική, αλλά και ταυτόχρονα σύγχρονη. Το Άμστερνταμ οριοθετείται από τρία κύρια ημικυκλικά κανάλια και αμέτρητα άλλα περιμετρικά, που ενώνονται μεταξύ τους με περισσότερες από 1000 μικρές και μεγάλες γέφυρες.

Συνδυάζει την ιστορία, τον πολιτισμό και τη ζωντάνια προσφέροντας αμέτρητες ευκαιρίες για εξερεύνηση και ανακάλυψη. Είναι επίσης γνωστό για τη νυχτερινή ζωή, τα μπαρ, τα κλαμπ και τα καφέ κάνναβης, όπως το διάσημο Bulldog. Επισκεφτήκαμε το επιβλητικό Rijksmuseum και θαυμάσαμε τα ξεχωριστά έργα του Rembrandt, καθώς και άλλων μεγάλων καλλιτεχνών της Χρυσής Εποχής. Την παράσταση έκλεψε «Η Νυχτερινή Περίπολος» βέβαια!

Μια στάση στην Coster Diamonds, όπου γνωρίσαμε την διαδικασία επεξεργασίας των διαμαντιών, ήταν αρκετή για να μας αναστατώσει οικονομικά!… Οι άντρες να κοιτάζουν τα πορτοφόλια τους, οι γυναίκες  να περιμένουν εναγωνίως και τελικά ν’ αρκεστούμε μόνο στις φωτογραφίες!

Κατόπιν διασχίσαμε το ιστορικό κέντρο, την πλατεία Ρέμπραντ, την Waterlooplein, την κεντρική πλατεία Dam με το βασιλικό παλάτι και τη Νέα Εκκλησία. Επίσης κάναμε βόλτα στην Εβραϊκή συνοικία και είδαμε το σπίτι της Άννας Φρανκ. Το παζάρι των λουλουδιών μάς άφησε έκπληκτους με τα χρώματα και τα αρώματα και αρκετοί αγοράσαμε βολβούς, για να φέρουμε και στην πατρίδα τις διάσημες ολλανδικές τουλίπες. Εννοείται ότι στηθήκαμε στην ουρά, για να γευτούμε τις  περιβόητες τηγανητές πατάτες με μαγιονέζα, που όντως δικαιώνουν την φήμη τους.

Η περιήγηση ολοκληρώθηκε με μια υπέροχη κρουαζιέρα στα κανάλια της πόλης, ενώ το βράδυ κάναμε βόλτα στο Red Light District, μια από τις πλέον δημοφιλείς συνοικίες της χώρας.

Όλοι εντυπωσιαστήκαμε από το εκτεταμένο δίκτυο μέσων μαζικής μεταφοράς και ειδικά το ποδηλατικό, που πραγματικά μας άγχωνε, γιατί πετάγονταν ποδηλάτες από παντού έχοντας προτεραιότητα έναντι των πεζών ακόμη και στις διαβάσεις.

Την επόμενη μέρα επισκεφτήκαμε το πανέμορφο χωριό Zaanse Schans και θαυμάσαμε τους παραδοσιακούς ανεμόμυλους. Σειρά είχαν τα δυο πανέμορφα γραφικά ψαροχώρια Volendam (χτισμένο πάνω στο φράγμα στις ακτές του Ατλαντικού, κάτω από το επίπεδο της θάλασσας) και Marken με τα χαρακτηριστικά ξύλινα σπιτάκια τους, την ξεχωριστή τους ατμόσφαιρα και τα παραδοσιακά τους στοιχεία.

Η Χάγη μάς περίμενε βροχερή στη συνέχεια του προγράμματος. Η «Πόλη της Ειρήνης», όπως ονομάζεται, φιλοξενεί την έδρα της κυβέρνησης, το Κοινοβούλιο και τον βασιλιά της Ολλανδίας. Το περίφημο παλάτι της Ειρήνης και τα κτήρια που στεγάζουν τις διοικητικές υπηρεσίες ήσαν πολύ επιβλητικά και μοναδικής αξίας.

Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς την μεσαιωνική πόλη Delft, την πρώτη πρωτεύουσα της Ολλανδίας, με το πανέμορφο ιστορικό κέντρο και τους μεγαλοπρεπείς βασιλικούς ναούς. Το απογευματάκι πια φτάσαμε στο Rotterdam, το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι στον κόσμο, με τους ουρανοξύστες και τα καινοτόμα κτήρια.

Το ταξίδι συνεχίστηκε με την επίσκεψή μας σε ένα από τα μικρότερα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Λουξεμβούργο. Θαυμάσαμε τον καθεδρικό Ναό της Παναγίας, κάναμε βόλτα στην κεντρική πλατεία Place d’ Armes («των όπλων») και στους υπέροχους κρεμαστούς κήπους, με τα μονοπάτια και τις λιμνούλες, ιδανικοί χώροι για περίπατο και χαλάρωση. Η πόλη του Λουξεμβούργου είναι γνωστή για τον ρόλο της ως σημαντικό χρηματοοικονομικό κέντρο, την πλούσια ιστορία της, τα καλοδιατηρημένα ιστορικά της κτήρια και το γραφικό τοπίο της.

Η διαδρομή μας συνεχίστηκε σε μια από τις πιο όμορφες πόλεις στην περιοχή της Βαλλονίας, την Dinant, γενέτειρα του Σαξ, του εμπνευστή του σαξοφώνου. Eίχαμε χρόνο να απολαύσουμε το καφεδάκι μας στα γραφικά καφέ του ποταμού Meuse, στις όχθες του οποίου βρίσκεται κτισμένη η πόλη, να επισκεφτούμε το σπίτι του Adolphe Sax, να περπατήσουμε την γέφυρα Charles de Gaulie, που είναι διακοσμημένη με χρωματιστές αναπαραστάσεις σαξοφώνων και να θαυμάσουμε το επιβλητικό της κάστρο.

H επόμενη μέρα ήταν αφιερωμένη στη Βελγική πρωτεύουσα, τις Βρυξέλλες. Πρώτη μας στάση ήταν το Atomium, ένα εμβληματικό κτήριο, που αποτελείται από εννέα μεταλλικές σφαίρες συνδεδεμένες μεταξύ τους και σχηματίζοντας έναν κρύσταλλο σιδήρου μεγεθυμένο 165 δισεκατομμύρια φορές.

Συνεχίσαμε στην «Ευρωπαϊκή Γειτονιά», όπου εδρεύει το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και οι αντιπροσωπείες των κρατών-μελών της Ε.Ε. Είδαμε την Πλατεία Grand Sablon με τον ομώνυμο Ναό της Παναγίας, γοτθικού ρυθμού, το Εθνικό Ωδείο και το Μουσείο Καλών Τεχνών.

Ξεχωριστή θέση στην καρδιά μας κράτησε η Grand Place, μια από τις πιο όμορφες πλατείες της Ευρώπης, με το επιβλητικό Δημαρχείο και τα σπίτια των συντεχνιών. Ειδικά το βράδυ ήταν τόσο  εντυπωσιακή με τα φωταγωγημένα γοτθικά και μπαρόκ κτήρια, που δεν χόρταινες να την φωτογραφίζεις.

Στα σοκάκια γύρω από την πλατεία υπήρχαν πληθώρα εστιατορίων, που σέρβιραν σπεσιαλιτέ με μύδια, μιας και χαρακτηρίζεται ως η χώρα των μυδιών, καφέ, μπυραρίες, waffle houses, σοκολατερί με γεύσεις ασύλληπτες και δεν έλειπε βέβαια και η ελληνική συνοικία με τις σουβλακερί και τα γυράδικα να μας θυμίζει ότι είμαστε πανταχού παρόντες!

Το Βέλγιο είναι μια  ιδιαίτερη περίπτωση χώρας που έχει επηρεαστεί από αρκετές διαφορετικές κουλτούρες και αυτό είναι έκδηλο στην πολύχρωμη νυχτερινή ζωή του κάνοντας μια βόλτα στις παμπ και στα τζαζ μπαρ της πρωτεύουσας.

Επίσης δεν θα ήθελα να αφήσω ασχολίαστο το σύμβολο των Βρυξελλών το Manneken Pis. Το διάσημο αυτό μπρούτζινο αγαλματάκι ενός αγοριού που ουρεί προσελκύει πλήθος τουριστών καθημερινά και είναι συνδεδεμένο με την ιστορία και τις παραδόσεις της Βελγικής πρωτεύουσας.

Η εκδρομή μας θα ήταν ελλιπής, αν δεν αφιερώναμε και μια ημέρα στην ιστορική πόλη Γάνδη και στην παραμυθένια Μπριζ. Η Γάνδη συνδυάζει την πλούσια μεσαιωνική αρχιτεκτονική της με μια ζωντανή σύγχρονη πολιτιστική σκηνή. Οι γραφικές προβλήτες κατά μήκος του ποταμού στο Παλιό Λιμάνι είναι γεμάτες με ιστορικά κτήρια και είναι ιδανικές για βόλτα  και καφέ δίπλα στο νερό. Η γέφυρα του Αγίου Μιχαήλ μάς προσέφερε υπέροχη θέα στα κανάλια της πόλης.

Συνεχίσαμε με την υπέροχη Μπριζ, μια πόλη που ο χρόνος δείχνει να έχει σταματήσει στον Μεσαίωνα. Διασχίσαμε το  ρομαντικό πάρκο με τη «Λίμνη της Αγάπης» και την γέφυρα των ερωτευμένων, περπατήσαμε τα γραφικά πλακόστρωτα δρομάκια, είδαμε τον γοτθικό Καθεδρικό ναό της Παναγίας, και καταλήξαμε στην κεντρική πλατεία, η οποία είναι περιτριγυρισμένη από ιστορικά κτήρια και αποτελεί ένα από τα πιο φωτογραφημένα μέρη της πόλης. Καθόλου τυχαίο που όλη η παλιά πόλη είναι μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.

Η Μπριζ είναι γνωστή  και ως η «Βενετία του Βορρά» λόγω των γραφικών καναλιών της και η βαρκάδα είναι ένας ιδανικός τρόπος να δει κάποιος την πόλη από άλλη οπτική, αν έχει τον απαιτούμενο χρόνο. Η Μπριζ είναι επίσης ένα σημαντικό κέντρο παρασκευής σοκολάτας και αποκαλείται «η πρωτεύουσα της δαντέλας», γιατί παλαιότερα η δαντέλα που φτιαχνόταν εκεί θεωρούνταν από τις καλύτερες στον κόσμο. Είδαμε τέτοια έργα δαντελοποιίας και πραγματικά ήταν ξεχωριστά!

Σιγά σιγά φτάσαμε στην τελευταία ημέρα της εκδρομής, που περιλάμβανε μια σύντομη επίσκεψη στο Λόφο του Λιονταριού, ο οποίος δημιουργήθηκε για να τιμήσει την ήττα του Ναπολέοντα Βοναπάρτη στην καθοριστική μάχη του Βατερλώ. Γεμάτοι αναμνήσεις, εικόνες, γνώσεις και όμορφα συναισθήματα πήραμε τον δρόμο της επιστροφής. Η βραδινή πτήση μάς περίμενε στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών.

Τελειώνοντας, θα ήθελα να ευχαριστήσω, εκ μέρους όλης της ΟΙΚΟ-παρέας, τον αρχηγό μας Οδυσσέα Ξεριζωτή για την διοργάνωση της εκδρομής, την υπομονή, τη συνέπεια, την υπευθυνότητα και τη φροντίδα που επέδειξε, ώστε όλοι να γυρίσουμε στην πατρίδα μας χαρούμενοι, σώοι και αβλαβείς.

Περιμένουμε με αγωνία την επόμενη απόδρασή μας!!!!